Dieta może poprawić libido?

dodany: autor: Agnieszka Kęsek Komentarze 0
ryba

Dobra, pełnowartościowa, zdrowa dieta może naprawdę zdziałać cuda. Pomoże osiągnąć i utrzymać prawidłową wagę, jest nieoceniona w walce z różnymi dolegliwościami i chorobami, poprawia odporność, a nawet pomaga płodności. Co ciekawe, pewne produkty dobrze radzą sobie nawet z wydawałoby się tak trudnym zadaniem, jak poprawa zmniejszonego libido!

Co z tym libido?!

Tempo dzisiejszego życia nie sprzyja libido. Stres, życie na wysokich obrotach, mnóstwo obowiązków, czasem nawet brak czasu na sen – to wszystko sprawia, że seks schodzi na drugi plan. Ochota na seks staje się coraz mniejsza, nie ciągnie nas do łóżkowych igraszek i nie czerpiemy z nich tak nieskrępowanej przyjemności, jak powinniśmy. Libido jest bardzo wrażliwe. Może się obniżać z wielu powodów. Problemy w pracy, gorszy dzień, ból głowy, rozdrażnienie…

Jednym z czynników, które na pewno nie pomagają, a wręcz szkodzą bywa też zła dieta. Bo w końcu to, co ląduje na naszym talerzu ma zadziwiająco bezpośredni wpływ na to, jak funkcjonuje nasz organizm jako całość.

„Łóżkowa” dieta

Mimo, że o działaniu diety na libido powiedziano już wiele, a niektóre powszechnie znane produkty są określane mianem „afrodyzjaków”, nie można się oszukiwać. Nie zdziałają cudów od razu. Nie zdziałają też cudów jeśli dieta całościowo nie będzie odpowiednia. Po pierwsze należy więc zadbać o skomponowanie pełnowartościowych posiłków  i wyeliminowanie fast foodów, nadmiaru cukru i używek. Po drugie – już do poprawnej diety można dodać elementy mające wpływ na libido.

Działania różnego rodzaju afrodyzjaków nie trzeba oczywiście przeceniać. U kobiet popęd seksualny ma źródło w głowie i opiera się o takie czynniki, jak m.in. poczucie bezpieczeństwa, odpowiednia atmosfera, samoocena, to, czy czują się dobrze w swojej skórze. A to z kolei w dużej mierze zależy od diety i aktywności fizycznej.

Co jeść żeby mieć większą ochotę na seks?

Przechodząc do konkretów – oto lista produktów, które można dodać do swojego menu by zwiększyć ochotę na seks. Mogą wpłynąć pozytywnie na libido i ułatwić erekcję, ale uwaga – tylko jeśli sięgamy po nie regularnie!

  • Goździki
    Badania dowodzą, że mogą pomóc zwiększyć aktywność seksualną. Warto dodawać je więc do herbaty czy grzańca.
  • Arbuzy
    Badania Uniwersytetu w Kanadzie wskazują arbuza jako jeden z najsilniejszych afrodyzjaków.
  • Chude czerwone mięso
    W tym wypadku ważny jest cynk. Jego niedobór może skutkować zmniejszeniem libido, a ponadto składnik ten ważny jest przy produkcji spermy.
  • Tłuste ryby
    Chodzi o kwasy Omega-3, które mają wpływ na produkcję dopaminy. Ona z kolei bierze udział w powstawaniu uczucia podniecenia. Kwasy mają jeszcze kilka ważnych zadań, w tym chronienie nas przed chandrą.
  • Jajka
    Zapewnią dawkę argininy, która poprawia popęd seksualny, a u Panów zwiększa też produkcję spermy.
  • Płatki owsiane
    Zawierają argininę, a oprócz tego pomagają podwyższyć poziom testosteronu, który także w kontekście libido jest istotnym hormonem.

Co z truskawkami i ostrygami? Cóż, w truskawkach znaczenie może mieć ich… kolor. Czerwień jest postrzegana jako kolor kojarzący się z seksem. Ostrygi i inne owoce morza owszem, zawierają dużo cynku, ale niestety, przez działalność człowieka bardzo często są okropnie zanieczyszczone.

Z tego zrezygnuj!

Skoro niektóre produkty mogą poprawiać libido, jasne jest, że są i takie, które mu szkodzą. Są to przede wszystkim cukry proste, tłuszcze trans oraz zbyt duża ilość alkoholu i kawy. Cukry proste są obecne w białym cukrze, słodyczach, słodzonych napojach, białym pieczywie, drożdżówkach, słodkich jogurtach i serkach. Tłuszcze trans występują naturalnie m.in. w mleku czy mięsie, ale te nie są szkodliwe. Zgubny wpływ na nasze zdrowie mają te przemysłowe, powstające w wyniku uwodornienia. Dlatego warto czytać etykiety i szukać takich nazw, jak „tłuszcz utwardzony”, „tłuszcz uwodorniony”, „tłuszcz częściowo utwardzony”, „tłuszcz częściowo uwodorniony”. Gdzie je znajdziemy? Na pewno
w tłuszczach piekarniczych, słodyczach, chipsach, potrawach w proszku i koncentratach np. sosów, fast foodach…

Twoja ocena: 12345
Loading...Loading...

Pozostałe artykuły w kategorii: Problemy z płodnością

zobacz wszystkie artykuły w tej kategorii

Nikt jeszcze nie skomentował artykułu. Bądź pierwszy!

Serwis Staraniowy.pl ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Zamieszczone tu materiały w żadnej mierze nie zastępują profesjonalnej porady medycznej. Przed zastosowaniem się do treści medycznych znajdujących się w naszym serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem.

Pomóż nam rozwinąć portal Wyraź opinię, zasugeruj poprawki